Generelt

Hva er Coop Bedriftskort?

Coop Bedriftskort er en fakturaløsning for alle næringsdrivende, organisasjoner, lag og foreninger, samt offentlige etater og virksomheter.
For å søke om kortet må det finnes et offentlig registrert organisasjonsnummer.

All fakturainformasjon finnes på Min Side. Der kan du også laste ned kjøpshistorikk som excel-ark eller pdf for internt bruk eller viderefakturering

Har kortet årsgebyr?

Nei, du betaler ikke årsgebyr på Coop Bedriftskort.

Hvor kan kortet brukes?

Kortet kan benyttes i alle Coops butikker og varehus, samt på Circle K, Best og 123 automatstasjoner. Les mer om rabatt på drivstoff her

Hvilke rabatter får vi med Coop Bedriftskort?

Meld bedriften inn som Coop-medlem, så mottar dere kjøpeutbytte. Kjøpeutbytte er en gitt prosent som blir bestemt av de ulike samvirkelagene.

Søknad

Hvordan registerer jeg ny kontaktperson på avtalen?

Dette kan gjøres av tidligere kontaktperson. Normalt skal avtalen oppdateres av personer i ledende stillinger, som for eksempel daglig leder eller administrerende direktør. Det er kun disse som har rett til å bekrefte eller endre på avtalen.

Kan jeg søke på papir?

Ta kontakt med kundeservice så sender vi deg søknadsskjema.

Søknaden fylles ut med bedriftens kontaktdetaljer: Organisasjonsnummer, fakturaadresse, antall kort, ønsket kredittramme, kontaktperson osv.

Søknaden må signeres av person med signaturrett. Søknaden sendes deretter tilbake kopi av legitimasjon bevitnet av to personer.

Vi får melding om at det er registrert søknad på vårt organisasjonsnummer. Hva gjør vi?

Meldingen er kun til informasjon. Klikk videre i søknaden hvis dere trenger flere konti på samme organisasjonsnummer.

Hvem kan signere en søknad om bedriftskonto?

Vi må ha signatur fra en person med signaturrett, prokura eller med fullmakt.

Kortbruk

Kan jeg øke kreditten?

Din bedrift kan enkelt søke om høyere kredittgrense.

Med Coop Bedrift kan du ha inntil 300 000 kr i kreditt per konto og opptil 10 kort per konto. For å få forhøyet kreditt, søke om flere kort eller kontoer, kontakt Coop Bedrift Kundeservice på telefon 66 85 86 55 eller send en e-post til coop@ikano.no.

Hva skjer når jeg taster feil PIN-kode flere ganger?

Taster du feil PIN-kode tre ganger sperres kortet. Kontakt kundeservice for å heve sperren. Husker du fortsatt ikke koden kan ny kode bestilles fra kundeservice.

Koster det noe å få bestilt nytt kort eller PIN-kode?

Nei, det koster ingenting å bestille nytt kort eller PIN-kode.

Må bedrifter legitimere seg seg når de handler?

Ved kjøp på en etablert konto skal alltid Coop Bedriftskort brukes og PIN-kode tastes. Husker du ikke PIN-koden kan ny PIN-kode bestilles på ”Min side” eller ved å kontakte Ikano Bank. Du får den tilsendt innen ca 7 dager.

Hvorfor har jeg ikke mottatt kort eller PIN-kode?

Vi sender kort og PIN til fakturaadresse. Ta kontakt med kundeservice dersom du har spørsmål.

Kan vi ha flere kort knyttet til bedriftens konto?

Din bedrift kan ha flere kontoer, eller knytte inntil ti kort til én konto. Dette ordner du enkelt på Min Side eller ved å kontakte oss.

Ved flere kort på én konto kan disse samlet benyttes til kjøp inntil innvilget kredittramme per måned. Velges løsningen med to fakturaer per måned vil det typisk være behov for lavere kredittramme enn om bedriften faktureres én gang per måned.

Faktura

Vi har mottatt faktura med et beløp som allerede er betalt. Hvorfor?

Innbetalinger registrert etter fakturering vil synes på månedlig faktura. Innbetalt beløp kan trekkes fra fakturaen.

Hvilke fakturaløsninger tilbyr dere?

Vi tilbyr to ulike løsninger:

To fakturaer per måned velges dersom du ønsker å fullbetale hver faktura. Da er du automatisk ajour og har full kontroll over bedriftens løpende forbruk. Fakturagebyr er 59 kroner, og du har 32 dagers betalingsfrist.

Én faktura per måned velges dersom du ønsker dele opp betalingen. Minstebeløp er 10% av fakturaens pålydende. Restbeløpet overføres til neste fakturaperiode. Nominell rente er 14,9 % per år (pr 01.01.2017).
Fakturagebyr er 59 kroner, og du har 25 dagers betalingsfrist.

Hvordan kan jeg vite om bedriften min har elektronisk fakturering (EHF)?

Hva gjør jeg hvis jeg har en reklamasjon?

Eventuelle reklamasjoner for feil på kjøpte varer, uteblitt eller forsinket leveranse rettes til salgsstedet hvor varen er kjøpt. Returen krediteres bedriftens konto og er synlig på neste faktura.

Tilbys eFaktura?

eFaktura tilbys ikke. Elektronisk fakturering i EHF format tilbys.

Vennligst kontakt Coop Bedriftskort kundeservice på telefon 66 85 86 55 for mer informasjon.

Hvordan kan jeg få elektronisk fakturering (EHF-faktura)?

Du kan knytte konto til elektronisk fakturering ved å kontakte oss

 

Hvordan krediteres en vare som returneres?

Retur av varer skjer i butikken hvor varene er kjøpt. Returen krediteres bedriftskonto og blir synlig på neste faktura.

Hvor logger jeg inn i nettbanken?

Vår nettbank kalles Min Side. På Min Side har du løpende oversikt over din Coop Bedriftskort konto. Det er midlertidig ikke mulig å overføre penger via Min Side.

Du finner Min Side her

Når er forfallsdatoen?

Forfallsdatoen på fakturaen er den 25. hver måned. Fakturadato er den 3. i hver måned.

Min Side

Hvordan får jeg tilgang til Min Side?

Du logger inn her med brukernavn og passord.

Brukernavnet er avtalenummer eller kortnummer. Kortnummeret på 16 siffer finner du på selve kortet. Passord finner du på hver faktura eller ved å kontakte oss

Om du logger deg på med avtalenummer får du tilgang til transaksjoner på alle kort tilknyttet avtalen, samt fakturaarkivet.
Hvis du logger deg på med kortnummer får du kun tilgang til de transaksjoner som er utført på det kortnummer du er innlogget med. Fakturaarkivet er da ikke tilgjengelig.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet til Min Side?

Dersom du har glemt passordet til Min Side, kontakt oss på coop@ikano.no, eller på telefon 66 85 86 55.

Funksjonaliteter på Min Side

Transaksjoner (kontoens kortinnehaver(e) har kun tilgang til sine egne transaksjoner)
Hent opp transaksjoner ved å velge fra og til dato. Du får tilgang til transaksjoner 5 år tilbake i tid. Utestående beløp og tilgjengelig kreditt er også synlig.

Fakturahotell
Her er det tilgang til alle fakturaer bedriften har mottatt.

Sperr og bestill kort
Her kan kort sperres og nye bestilles. Kontoens kontaktperson kan bestille flere kort og sperre alle kort tilknyttet kontoen. Kortinnehaver kan kun sperre og bestille eget kort.

Bestill PIN-kode
Her kan ny PIN-kode bestilles direkte på siden.

Endre kontaktinformasjon
Her kan kontaktpersonen endre bedriftens adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Kontakt kundeservice
Dersom du har spørsmål til fakturaen eller generelle spørsmål om Coop Bedriftskort, kan du enkelt fylle ut et kontaktskjema på Min Side. Du får svar innen 2 virkedager.

Hvordan kan jeg sperre kort?

Ring 66 85 86 55 eller send e-post til coop@ikano.no. Sperretjenesten er åpen hverdager kl 09-23, og lørdager kl 09-21.